ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Κύριε Υπουργέ,
Αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό κατά τους θερινούς μήνες για τη δασοπυρόσβεση υπήρχαν ανέκαθεν.
Για την αντιμετώπιση αυτών των αυξημένων αναγκών η πολιτεία προέβαινε στην πρόσληψη εποχικού προσωπικού με κύρια αποστολή την δασοπυρόσβεση και δασοπροστασία.
Όταν την ευθύνη για τη δασοπυρόσβεση την είχε το υπουργείο Γεωργίας με τη Δασική Υπηρεσία, για την κάλυψη αυτών των αυξημένων αναγκών προσλαμβανόταν εποχικό προσωπικό (Ν. 1845/1989 αρθρ. 30 παρ. 20)
Το έτος 1998 ανατέθηκε η ευθύνη της δασοπυρόσβεσης στο Πυροσβεστικό Σώμα
(Ν. 2612/1998 αρθρ. 1)
Για να ανταποκριθεί το Πυροσβεστικό Σώμα στα νέα αυξημένα καθήκοντα:
• Μετατάχθηκαν οι μόνιμοι και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπάλληλοι των Δασικών Υπηρεσιών (Ν. 2612/1998 αρθρ. 3 παρ. 2 και παρ. 3)
• Αυξήθηκε η οργανική δύναμη του πυροσβεστικού προσωπικού κατά 2.500 θέσεις (Ν. 2612/1998 αρθρ. 3 παρ. 1)
Παρά τις παραπάνω ενέργειες, οι αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό κατά τους θερινούς μήνες παρέμειναν.
Για το λόγο αυτό θεσπίστηκε η πρόσληψη εποχικών πυροσβεστών στο Πυροσβεστικό Σώμα (Ν. 2612/1998 αρθρ. 3 παρ. 5)
Η αρχική πρόσληψη εποχικών πυροσβεστών στο Πυροσβεστικό Σώμα έγινε το 1998 (Π.Δ 314/1998)
Το έτος 2003 το Πυροσβεστικό Σώμα, ύστερα από μελέτες, σχεδίασε και τελικά προέβη στην πρόσληψη, εκπαίδευση και κατανομή 5.500 συμβασιούχων πυροσβεστών ανά την επικράτεια (Π.Δ 124/2003 αρθρ. 1)
Το έτος 2007 αύξησε τη διάρκεια απασχόλησης τους από πέντε σε οκτώ μήνες ετησίως (Π.Δ 121/2007 αρθρ. 1 παρ. 1) και την πρόσληψη τους για συνολική διάρκεια δέκα (10) ετών (Π.Δ 121/2007 αρθρ. 1 παρ. 3)
Στο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων υπό τον τίτλο «Σύσταση γραφείου αντιμετώπισης περιστατικών αυθαιρεσίας – Θέματα υπουργείου Προστασίας του Πολίτη» αναφέρεται:
« Στο Πυροσβεστικό Σώμα συνιστάται ιδιαίτερη κατηγορία προσωπικού, με την ονομασία Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης, οι οποίοι καταλαμβάνουν επί θητεία οργανικές θέσεις» (άρθρο 15 παρ. 1)
και
«Οι κενούμενες θέσεις εποχικών πυροσβεστών μεταφέρονται στο Πυροσβεστικό Σώμα ως θέσεις Πυροσβεστών με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη» (αρθρ. 15 παρ. 6)
Για να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό, για την κάλυψη των αναγκών δασοπυρόσβεσης θα πρέπει να συσταθούν οργανικές θέσεις Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης αντίστοιχες και ίσες με αυτές των 5.500 Εποχικών Πυροσβεστών.
Κάτι τέτοιο όμως δεν μπορεί να υλοποιηθεί λαμβάνοντας υπ’ όψη:
α) τη δύσκολη οικονομική πραγματικότητα
β) το τεράστιο οικονομικό κόστος τέτοιας κλίμακας πρόσληψης (5.500) Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης που απαιτούνται για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών δασοπυρόσβεσης - δασοπροστασίας
γ) των 4.200 κενών στις οργανικές θέσεις μόνιμου πυροσβεστικού προσωπικού (πόρισμα Επιτροπής Εργασίας, παρ. 4)
Αν τελικά προσληφθούν Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης σε αριθμό μικρότερο των 5.500 εποχικών πυροσβεστών - που κατά γενική ομολογία κάλυπταν με απόλυτη επιτυχία τις αυξημένες ανάγκες σε δασοπυρόσβεση και δασοπροστασία - θα προκληθεί μείζον επιχειρησιακό πρόβλημα καθώς το υπάρχον προσωπικό δεν θα μπορεί να καλύψει τον επιχειρησιακό σχεδιασμό.
Τα αποτελέσματα θα είναι ολέθρια για το φυσικό περιβάλλον της χώρας.
Παράλληλα θα δημιουργηθεί μείζον κοινωνικό πρόβλημα καθώς - σύμφωνα με τους πιο μετριοπαθείς και πρόχειρους υπολογισμούς της Ομοσπονδίας μας - στο υπό συζήτηση σχέδιο νόμου δεν εμπίπτουν τουλάχιστον 1.700 συνάδελφοι οι οποίοι δεν πληρούν τα αρχικά κριτήρια πρόσληψης (Σχέδιο Νόμου, αρθρ. 15, παρ. 3)
Αυτοί οι αποκλειόμενοι εξ’ αρχής συνάδελφοι αποτελούν ιδιαίτερα ευπαθείς κοινωνικά ομάδες καθώς αποτελούνται από άτομα ηλικίας άνω των 49 ετών, οικογενειάρχες με αυξημένες οικονομικές ανάγκες, χωρίς επαρκείς γραμματικές γνώσεις, επαγγελματική εξειδίκευση και είναι κάτοικοι περιοχών με υψηλότατο δείκτη ανεργίας.
Για τους παραπάνω πραγματικούς λόγους - επιχειρησιακούς και κοινωνικούς - προτείνεται για τους μη εμπίπτοντες στο σχέδιο νόμου η παραμονή τους στο Πυροσβεστικό Σώμα ως Συμβασιούχων Πυροσβεστών έως το τέλος του εργασιακού τους βίου.
Επισημαίνουμε πως αντίστοιχη πρόταση υπάρχει στο πόρισμα της Ομάδας Εργασίας για την επανεξέταση του θεσμού του εποχικού πυροσβέστη (πόρισμα Επιτροπής Εργασίας παρ. 10)
Σημειωτέον πως το παραπάνω πόρισμα είχε ομόφωνα συνταχθεί από τους εμπλεκόμενους φορείς, μεταξύ των οποίων ήταν εκπρόσωποι του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος.
Κύριε Υπουργέ ελπίζω πως θα εξετάσετε το δίκαιο αίτημα μας και θα ανταποκριθείτε θετικά.
Με τιμή
Δημήτρης Καπούκης
Συμβασιούχος Πυροσβέστης
Συνάδελφοι σας καλώ να στηρίξετε με κάθε τρόπο αυτή την πρόταση και να την προωθήσετε στους αρμόδιους συνδικαλιστικούς και πολιτικούς φορείς.
Καλώ επίσης την Ομοσπονδία να συμπεριλάβει την παρούσα πρόταση στις προτάσεις που θα καταθέσει στη διαρκή κοινοβουλευτική επιτροπή.
Δημήτρης Καπούκης
Σημείωση:
Η παρούσα πρόταση έχει αποσταλεί στην Ομοσπονδία.
Αναδιμοσιευση απο το forum των Συμβασιούχων Πυροσβεστών http://epoxikos.forumotion.com/
Κύριε Υπουργέ,
Αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό κατά τους θερινούς μήνες για τη δασοπυρόσβεση υπήρχαν ανέκαθεν.
Για την αντιμετώπιση αυτών των αυξημένων αναγκών η πολιτεία προέβαινε στην πρόσληψη εποχικού προσωπικού με κύρια αποστολή την δασοπυρόσβεση και δασοπροστασία.
Όταν την ευθύνη για τη δασοπυρόσβεση την είχε το υπουργείο Γεωργίας με τη Δασική Υπηρεσία, για την κάλυψη αυτών των αυξημένων αναγκών προσλαμβανόταν εποχικό προσωπικό (Ν. 1845/1989 αρθρ. 30 παρ. 20)
Το έτος 1998 ανατέθηκε η ευθύνη της δασοπυρόσβεσης στο Πυροσβεστικό Σώμα
(Ν. 2612/1998 αρθρ. 1)
Για να ανταποκριθεί το Πυροσβεστικό Σώμα στα νέα αυξημένα καθήκοντα:
• Μετατάχθηκαν οι μόνιμοι και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπάλληλοι των Δασικών Υπηρεσιών (Ν. 2612/1998 αρθρ. 3 παρ. 2 και παρ. 3)
• Αυξήθηκε η οργανική δύναμη του πυροσβεστικού προσωπικού κατά 2.500 θέσεις (Ν. 2612/1998 αρθρ. 3 παρ. 1)
Παρά τις παραπάνω ενέργειες, οι αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό κατά τους θερινούς μήνες παρέμειναν.
Για το λόγο αυτό θεσπίστηκε η πρόσληψη εποχικών πυροσβεστών στο Πυροσβεστικό Σώμα (Ν. 2612/1998 αρθρ. 3 παρ. 5)
Η αρχική πρόσληψη εποχικών πυροσβεστών στο Πυροσβεστικό Σώμα έγινε το 1998 (Π.Δ 314/1998)
Το έτος 2003 το Πυροσβεστικό Σώμα, ύστερα από μελέτες, σχεδίασε και τελικά προέβη στην πρόσληψη, εκπαίδευση και κατανομή 5.500 συμβασιούχων πυροσβεστών ανά την επικράτεια (Π.Δ 124/2003 αρθρ. 1)
Το έτος 2007 αύξησε τη διάρκεια απασχόλησης τους από πέντε σε οκτώ μήνες ετησίως (Π.Δ 121/2007 αρθρ. 1 παρ. 1) και την πρόσληψη τους για συνολική διάρκεια δέκα (10) ετών (Π.Δ 121/2007 αρθρ. 1 παρ. 3)
Στο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων υπό τον τίτλο «Σύσταση γραφείου αντιμετώπισης περιστατικών αυθαιρεσίας – Θέματα υπουργείου Προστασίας του Πολίτη» αναφέρεται:
« Στο Πυροσβεστικό Σώμα συνιστάται ιδιαίτερη κατηγορία προσωπικού, με την ονομασία Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης, οι οποίοι καταλαμβάνουν επί θητεία οργανικές θέσεις» (άρθρο 15 παρ. 1)
και
«Οι κενούμενες θέσεις εποχικών πυροσβεστών μεταφέρονται στο Πυροσβεστικό Σώμα ως θέσεις Πυροσβεστών με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη» (αρθρ. 15 παρ. 6)
Για να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό, για την κάλυψη των αναγκών δασοπυρόσβεσης θα πρέπει να συσταθούν οργανικές θέσεις Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης αντίστοιχες και ίσες με αυτές των 5.500 Εποχικών Πυροσβεστών.
Κάτι τέτοιο όμως δεν μπορεί να υλοποιηθεί λαμβάνοντας υπ’ όψη:
α) τη δύσκολη οικονομική πραγματικότητα
β) το τεράστιο οικονομικό κόστος τέτοιας κλίμακας πρόσληψης (5.500) Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης που απαιτούνται για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών δασοπυρόσβεσης - δασοπροστασίας
γ) των 4.200 κενών στις οργανικές θέσεις μόνιμου πυροσβεστικού προσωπικού (πόρισμα Επιτροπής Εργασίας, παρ. 4)
Αν τελικά προσληφθούν Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης σε αριθμό μικρότερο των 5.500 εποχικών πυροσβεστών - που κατά γενική ομολογία κάλυπταν με απόλυτη επιτυχία τις αυξημένες ανάγκες σε δασοπυρόσβεση και δασοπροστασία - θα προκληθεί μείζον επιχειρησιακό πρόβλημα καθώς το υπάρχον προσωπικό δεν θα μπορεί να καλύψει τον επιχειρησιακό σχεδιασμό.
Τα αποτελέσματα θα είναι ολέθρια για το φυσικό περιβάλλον της χώρας.
Παράλληλα θα δημιουργηθεί μείζον κοινωνικό πρόβλημα καθώς - σύμφωνα με τους πιο μετριοπαθείς και πρόχειρους υπολογισμούς της Ομοσπονδίας μας - στο υπό συζήτηση σχέδιο νόμου δεν εμπίπτουν τουλάχιστον 1.700 συνάδελφοι οι οποίοι δεν πληρούν τα αρχικά κριτήρια πρόσληψης (Σχέδιο Νόμου, αρθρ. 15, παρ. 3)
Αυτοί οι αποκλειόμενοι εξ’ αρχής συνάδελφοι αποτελούν ιδιαίτερα ευπαθείς κοινωνικά ομάδες καθώς αποτελούνται από άτομα ηλικίας άνω των 49 ετών, οικογενειάρχες με αυξημένες οικονομικές ανάγκες, χωρίς επαρκείς γραμματικές γνώσεις, επαγγελματική εξειδίκευση και είναι κάτοικοι περιοχών με υψηλότατο δείκτη ανεργίας.
Για τους παραπάνω πραγματικούς λόγους - επιχειρησιακούς και κοινωνικούς - προτείνεται για τους μη εμπίπτοντες στο σχέδιο νόμου η παραμονή τους στο Πυροσβεστικό Σώμα ως Συμβασιούχων Πυροσβεστών έως το τέλος του εργασιακού τους βίου.
Επισημαίνουμε πως αντίστοιχη πρόταση υπάρχει στο πόρισμα της Ομάδας Εργασίας για την επανεξέταση του θεσμού του εποχικού πυροσβέστη (πόρισμα Επιτροπής Εργασίας παρ. 10)
Σημειωτέον πως το παραπάνω πόρισμα είχε ομόφωνα συνταχθεί από τους εμπλεκόμενους φορείς, μεταξύ των οποίων ήταν εκπρόσωποι του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος.
Κύριε Υπουργέ ελπίζω πως θα εξετάσετε το δίκαιο αίτημα μας και θα ανταποκριθείτε θετικά.
Με τιμή
Δημήτρης Καπούκης
Συμβασιούχος Πυροσβέστης
Συνάδελφοι σας καλώ να στηρίξετε με κάθε τρόπο αυτή την πρόταση και να την προωθήσετε στους αρμόδιους συνδικαλιστικούς και πολιτικούς φορείς.
Καλώ επίσης την Ομοσπονδία να συμπεριλάβει την παρούσα πρόταση στις προτάσεις που θα καταθέσει στη διαρκή κοινοβουλευτική επιτροπή.
Δημήτρης Καπούκης
Σημείωση:
Η παρούσα πρόταση έχει αποσταλεί στην Ομοσπονδία.
Αναδιμοσιευση απο το forum των Συμβασιούχων Πυροσβεστών http://epoxikos.forumotion.com/