Σελίδες

Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2011

‎19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ!

Τι είναι κακοποίηση;
Κακοποίηση είναι μία βίαιη και επιθετική συμπεριφορά ή ενέργεια που δημιουργεί βλάβη, τραύμα, πόνο, φόβο, απειλή, αίσθημα δυσαρέσκειας, δυσφορίας, αποστροφής ή ενοχής και έχει αρνητική επίδραση σ’ εκείνον που τη δέχεται.
Ποιες είναι οι συνηθέστερες μορφές κακοποίησης;
1. Η σωματική κακοποίηση.
2. Η σεξουαλική κακοποίηση.
3. Η συναισθηματική κακοποίηση.
4. Η παραμέληση και η έκθεση σε κίνδυνο.
5. Η εκμετάλλευση.

Τι πρέπει να γνωρίζουν τα παιδιά;

-Το σώμα μου και το μυαλό μου είναι δικά μου. Οι άλλοι, μικροί και μεγάλοι, πρέπει να σέβονται το δικαίωμά μου αυτό.
-Μπορώ να πω «όχι» σε κάποιον που θέλει να με αγγίξει ενώ εγώ δεν το επιθυμώ.
-Πρέπει να λέω «όχι» σε κάθε συμπεριφορά που με κάνει να ανησυχώ, να φοβάμαι ή να νιώθω μπερδεμένος/η.
... ... ... Τρέχω μακριά από όποιον με κάνει να φοβηθώ.
-Λέω πάντα στους γονείς μου – και στους δύο ή στον ένα από τους δύο- ό, τι μου συμβαίνει κυρίως αν με κάνει να νιώθω άσχημα.
-Οι γονείς μου και οι δικοί μου άνθρωποι γνωρίζουν πάντα που βρίσκομαι και με ποιον.
-Δεν πηγαίνω ποτέ κάπου που δε γνωρίζω και αν μου συμβεί κάτι δε θα ξέρω πώς να βοηθηθώ.
-Δεν ακολουθώ ποτέ αγνώστους και δεν πλησιάζω περισσότερο από όσο πρέπει αυτοκίνητα με ανθρώπους που δε γνωρίζω.
-Βρίσκω πάντα κάποιον που να μπορώ να του έχω εμπιστοσύνη για να με βοηθήσει, όπως οι δάσκαλοί μου.
-Γνωρίζω τον αριθμό 10 56 για να τηλεφωνήσω από παντού και χωρίς χρήματα και να ζητήσω βοήθεια, συμβουλή και υποστήριξη.